Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς την Δ/ντρια Ε.Φ.Κ και Φ.Π.Α. κα. Ε. Κανελλοπούλου

 

                                                                                                                              
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ                                                                                        Καλλιθέα  03-10-2018                
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ                                                                        Aρ. πρωτ. : 2361
ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ και Ε.Φ.Κ.
Δ/ΝΣΗ Ε.Φ.Κ. και Φ.Π.Α.
Προς: Ε. Κανελλοπούλου
Κοινοπ.: Ε. Βενιζέλου
 

Θέμα :Αδικίες του νέου νόμου 4389/2016 άρθρο 59 και παραβίαση του άρθρου 110 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Σ.Λ.Ε.Ε.) & των αποφάσεων του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (Δ.Ε.Κ.).

Αξιότιμη κα Κανελλοπούλου,
Όλες οι κυβερνήσεις έως και σήμερα, ευνόησαν, στήριξαν, επιδότησαν και πριμοδότησαν το καινούριο αυτ/το…
Το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτ/το πάντα ήταν κυνηγημένο και στην δυσμένεια των Ελληνικών Κυβερνήσεων.
Ποτέ δεν άκουσαν και δεν έλαβαν σοβαρά τις προτάσεις μας, για μια ορθόδοξη, δίκαιη, σωστή και απλή διαδικασία εισαγωγής.
Πάντα οι διαδικασίες εισαγωγής του μεταχειρισμένου αυτ/του ήταν δαιδαλώδεις, πολύπλοκες και ενάντια στην λογική του υγιούς εμπορίου.
Έχει αναρωτηθεί κάποιος ποιον ευνοούν και ποιον ωφελούν οι δαιδαλώδεις και πολύπλοκες αυτές διαδικασίες ?
Σίγουρα όχι τον έμπορο !!!  ούτε και τον καταναλωτή !!!
Γνωρίζετε τα οφέλη και τα κέρδη που μπορεί να έχετε από την εισαγωγή του μεταχειρισμένου αυτ/του εφόσον γίνουν απλές και δίκαιες οι διαδικασίες ???
Το εισαγόμενο μεταχειρισμένο θα μπορούσε να γίνει πολύ μεγάλη πηγή εσόδων για το ελληνικό κράτος και από το Τ.Τ. & από το ΦΠΑ, από το οποίο χάνονται εκατοντάδες εκατομμύρια !!!
Να λειτουργήσει ανταγωνιστικά στο καινούριο αυτ/το, προς όφελος αυτών των καταναλωτών, που ούτως ή άλλως δεν θα μπορούσαν να αγοράσουν ένα καινούριο αυτ/το.
Υπήρχε και υπάρχει άνιση φορολογική μεταχείριση στην εισαγωγή του αυτ/του, πάντα υπέρ του καινούριου και ποτέ υπέρ του μεταχειρισμένου αυτ/του.
Χρόνια ο εμπορικός κλάδος της χώρας και οι έλληνες μικρομεσαίοι καταναλωτές,  αναμένουν από την εκάστοτε κυβέρνηση να εξορθολογήσει επιτέλους (νομοθετικά) την αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα.
Είμαστε οι πρώτοι που θέλουμε να μπουν κανόνες στην αγορά του αυτ/του.
Στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη, σε 5 λεπτά και με μηδέν κόστος, πλην του τέλους αδείας και του τέλους των πινακίδων,  γίνεται ο εκτελωνισμός των αυτ/των.
Προτείνουμε :
1) Όχι στις οδηγίες, όχι στο σπάσιμο των οδηγιών, πάγια θέση του ΣΕΕΑΕείναι η κατάργηση των οδηγιών, για τον υπολογισμό του Τ.Τ. στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτ/τα (απόφαση ΔΕΚ C402/09).
- Αυτό που γινόταν και γίνεται έως και σήμερα, δηλ. ο διπλασιασμός του Τ.Τ. λόγω εμφάνισης νέας οδηγίας EURO, δεν προβλέπεται από πουθενά, οι οδηγίες δεν αφορούν το μεταχειρισμένο αλλά μόνο το καινούριο αυτ/το, επιπλέον υπάρχουν & οι αποφάσεις του ΔΕΚ που το διασφαλίζουν !!!
2) Να ισχύει το τέλος ταξινόμησης, αυτό που πλήρωσε το αυτ/το ως καινούριο και μετά μόνο η απομείωση λόγω της παλαιότητος, της κατάστασης (το εσωτερικό, το εξωτερικό, τρακαρισμένο, κλπ) και των χλμ. Άρα όχι ένα και μόνο κριτήριο! (απόφαση ΔΕΚ C74/06).
- Στην ελληνική αγορά το εγχώριο μεταχειρισμένο αυτ/το, το οποίο είναι τρακαρισμένο ή από ενοικιάσεις ή με πολλά χλμ, έχει την ίδια τιμή με το αυτ/το που είναι από ιδιώτη, πρώτο χέρι, με λίγα χλμ και ατρακάριστο?
ή
Στα εισαγόμενα αυτ/τα, των οποίων η ημερομηνία πρώτης αδείας είναι έως και τις 31-5-2016 να υπολογίζεται το Τ.Τ. όπως το ιστορικό και στα αυτ/τα των οποίων η ημερομηνία πρώτης αδείας είναι από την 1-6-2016 και μετά, να υπολογίζεται το Τ.Τ.  με την νέα διαδικασία (Ν. 4389/2016), η οποία όμως θα συμπεριλαμβάνει και όλες τις παρακάτω διορθώσεις. Επίσης η διαδικασία του ιστορικού Τ.Τ. να γίνεται από τα τελωνεία και όχι από την επιτροπή του ιστορικού Τ.Τ.
Διορθώσεις:
Α) Στην ΔΕΦΚΦ Γ 1082467 ΕΞ.31-5-2016,κεφάλαιο Ι. ΕΠΙΒΑΤΙΚΑ ΑΥΤ/ΤΑ, 1. Συντελεστές τέλους ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων,§2, αναφέρεται:  Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τη διάταξη του εδαφίου η), για την επιλογή του συντελεστή των περιπτώσεων α) έως ε), για μεταχειρισμένα επιβατικά αυτοκίνητα, λαμβάνεται υπόψη η φορολογητέα αξία της παραγράφου 1 του άρθρου 126, πριν από τις μειώσεις που ορίζονται σε αυτό!!! Επιβάλλεται αυτό να διορθωθεί και να γίνει:μετά από τις μειώσεις που ορίζονται σε αυτό!!!
Β) Οι 5 κατηγορίες συντελεστών του τέλους ταξινόμησης, ανάλογα με την φορολογητέα αξία των αυτ/των (έως 14.000/4%, 14.000-17.000/8%, 17.000-20.000/16%, 20.000-25.000/24%, άνω των 25.000/32%).
- Να πληρώνουμε την διαφορά της αξίας στις κατηγορίες & όχι να εντάσσατε στην πιο πάνω κατηγορία όλη η αξία! π.χ. αυτ/το αξίας 18.000 ευρώ, να πληρώσει έως τις 14.000 το 4%, από 14.000-17.000 το 8% και στην διαφορά των 1.000 ευρώ το 16%. (όπως γίνεται και στον φόρο εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, κλπ)
Γ) Οι τιμοκατάλογοι των αντιπροσώπων, οι αξίες λιανικής τιμής προ φόρων, άμεσα στο icisnet, ανά μάρκα, μοντέλο, έκδοση, βασικό και έξτρα εξοπλισμό.
- Ο έμπορος πρέπει να γνωρίζει εκ των προτέρων τι θα πληρώσει, για να βγάλει το τελικό κόστος και αν τον συμφέρει να φέρει το αυτ/το και όχι να το έχει ήδη φέρει και μετά να δει ότι δεν τον συμφέρει!
Δ) Την κάρτα με τον βασικό & έξτρα εξοπλισμό του κάθε αυτ/του ο έμπορος να την κατεβάζει από αξιόπιστα site του internet, τα οποία θα μπορείτε να ελέγχετε & να διασταυρώνετε και όχι να περιμένει τον κάθε αντιπρόσωπο-ανταγωνιστή για το πότε θα του δώσει την βεβαίωση (περίπου 15-25 μέρες) και με πιο κόστος (από 50-200 ευρώ η βεβαίωση).
ή
Να λειτουργήσουν οι οδηγίες στο μεταχειρισμένο αυτ/το ως εξής:
- 1η κατηγορία, η 1001, EURO 6 C2, EURO 6 &EURO 5 μαζί, ένας συντελεστής (ο κοινός χρόνος των   3 οδηγιών μαζί, να διαρκεί μέσω όρο μια 8ετία).
- 2η κατηγορία, η 1002, τα πέραν της 8ετίας αυτ/τα που είναι EURO 5 & όλα τα EURO 4 μαζί, άλλη   κατηγορία, με λογικά αυξημένο νέο συντελεστή (για άλλη μια 4ετία)  και
- 3η κατηγορία, η 1003, από EURO 3 & κάτω όλα τα αυτ/τα μαζί, ως έχει σήμερα (για αυτ/τα από 13 ετών και πάνω).
 
Παραμένουμε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή άλλη πληροφορία…
Μην αποφασίζετε για εμάς, χωρίς εμάς!!!
 
 

Με εκτίμηση
Εκ μέρους του Δ.Σ.

 
                   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                                        Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
        ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ                                                                                           ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΥΡΑΤΣΟΣ
 
 
 Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.

Σχετικά άρθρα

ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό κ. Χρήστο Δήμα 05/11/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα στον Υφυπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Δήμα με θέμα "Προβλήματα του κλάδου εμπορίας – εισαγωγής αυτοκινήτου". 15/07/2024 ΣΕΕΑΕ Επείγον αίτημα συνάντησης, απόφαση Ε.Ε. 01/07/2024 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα προς ΑΑΔΕ - Βεβαίωση εξοπλισμού οχήματος 21/11/2023 ΣΕΕΑΕ Επείγον αίτημα συνάντησης, απόφαση Ε.Ε. 27/05/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη 27/03/2024 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη 30/11/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Χάρη Θεοχάρη 23/10/2023 ΣΕΕΑΕ Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ προς τον Υφυπουργό Οικονομικών κ. Χάρη Θεοχάρη 31/07/2023 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό Χάρη Θεοχάρη 06/07/2023 ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Υφυπουργό Α. Βεσυρόπουλο. ΣΕΕΑΕ Αίτημα συνάντησης με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, Κ. Πιτσιλή.