Υπόμνημα του ΣΕΕΑΕ για την νέα ''Φορολογία Αυτοκινήτων''

 



Προς                                                                                                                                         Καλλιθέα  21-04-2016
Υπουργείο Οικονομικών                                                                                                          Αρ. πρωτ. : 2273
Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων
 
Θέμα : Προτάσεις του ΣΕΕΑΕ για την φορολόγηση των οχημάτων και των τελών κυκλοφορίας. 


 
Ο ΣΕΕΑΕ δηλώνει και πάλι την πάγια θέση του ως προς την επιβολή του Τέλους Ταξινόμησης (Τ.Τ).  Πρέπει να υπάρξει πλήρη κατάργηση του Τ.Τ. Tα έσοδα που θα χαθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό, θα έρθουν πολλαπλάσια από την αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων (ΦΠΑ, αυξημένο τζίρο επιχειρήσεων, νέες θέσεις εργασίας κλπ) και από τις εξαγωγές των αυτοκινήτων (Διαμετακομιστικό κέντρο αυτοκινήτων) λόγω της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδος. Ας μην ξεχνάμε ότι, μια από τις πιο σημαντικές πηγές κρατικών εσόδων του Βελγίου, είναι από τις εξαγωγές των αυτοκινήτων.

1) Νέος τρόπος υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης.

Α) Να καταργηθεί το κριτήριο κυβισμού των οχημάτων ως βάση φορολόγησής  τους. Αντί γι’ αυτό να λαμβάνεται υπ’ όψιν η εργοστασιακή αξία με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του Τ.Τ (για το καινούργιο και απομειωμένη για το εισαγόμενο μεταχειρισμένο. Βλέπε πίνακα).
Β) Οι αξίες αυτές να είναι γνωστές από την πρώτη μέρα εφαρμογής του νόμου και στους εργοστασιακούς αντιπροσώπους και στους εμπόρους εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Γ) Τα ποσοστά απομείωσης για την διαμόρφωση της φορολογητέας αξίας, των εισαγόμενων μεταχειρισμένων επιβατικών αυτοκινήτων που ισχύουν σήμερα, με 1% ή 2% απομείωση τον 1ο μήνα και έξι κατηγορίες αμαξωμάτων (το καινούριο αυτοκίνητο δεν πληρώνει Τ.Τ. βάσει της κατηγορίας του αμαξώματός του αλλά μόνο της αξίας του), πρέπει να διορθωθούν. Οι έξι κατηγορίες αμαξωμάτων να γίνουν μια και η απομείωση για τον 1ο μήνα δεν μπορεί να είναι μικρότερη του 11% και αναλογικά να καταλήγει στο 29% τέλος του 1ου έτους (12 μήνες). (βλέπε πίνακα).
Η φορολογητέα αξία, μετά την ως άνω απομείωση, μειώνεται περαιτέρω ποσοστιαία με χρήση συντελεστή 0,30 για κάθε 500 επιπλέον χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί από τον ετήσιο μέσο όρο των 15.000 χλμ. Η απομείωση βάσει διανυθέντων χιλιομέτρων δεν πρέπει να ξεπερνά το 30% της αξίας που προσδιορίζεται μετά την ως άνω απομείωση.
2) ΦΠΑ εισαγωγών για αγορές με άρθρο 45 ή κανονικό καθεστώς ΦΠΑ (ΝΕΤΟ).
α) Να αναγράφεται το Α.Φ.Μ. του Γερμανού εμπόρου στο τιμολόγιο πώλησης και για τα αυτοκίνητα που η πώλησή τους γίνεται με το καθεστώς περιθωρίου κέρδους.
β) Το ιδιωτικό συμφωνητικό πώλησης του αυτοκινήτου πρέπει να είναι θεωρημένο από την Ελληνική Προξενική Αρχή του Κράτους - Μέλους, στο οποίο πραγματοποιείται η πώληση.

γ) Το ιδιωτικό συμφωνητικό πώλησης και η ξένη άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου πρέπει να είναι στο ίδιο όνομα και να υπάρχει τουλάχιστον έξι μήνες κατοχής του αυτοκινήτου.

δ) Να γράφονται στο τιμολόγιο πώλησης ή στο ιδιωτικό συμφωνητικό πώλησης τα χιλιόμετρα των αυτοκινήτων.

ε) Για τα αυτοκίνητα που μεταφέρονται έμφορτα ή για τα αυτοκίνητα που μεταφέρονται αυτοδύναμα, η Δ.Α.Ο. να υποβάλλονται στην πλησιέστερη τελωνειακή αρχή κατά την είσοδο στη χώρα ή να σφραγίζονται τα CMR των αυτοκινήτων κατά την είσοδο στη χώρα και εντός 2 ημερών να γίνεται η Δ.Α.Ο. στην τελωνειακή αρχή του πρώτου τόπου προορισμού (τόπος πρώτης εκφόρτωσης).
στ) Εφ’ όσον έχει δηλωθεί το αυτοκίνητο στα σύνορα, ο τελωνισμός του να γίνεται το αργότερο μέχρι 3 μήνες μετά από την ημερομηνία άφιξης και δήλωσής του.
ζ) Να γίνεται υποχρεωτικός και τακτικός έλεγχος του ΑΦΜ του εισαγωγέα εμπόρου αυτοκινήτων όχι μόνο για αγορές με κανονικό καθεστώς ΦΠΑ (NETTO) αλλά και για αγορές με το καθεστώς του άρθρου 45.
η) Όταν ο εισαγωγέας είναι ιδιώτης να μην μπορεί για ένα χρόνο να μεταβιβάσει το αυτοκίνητο του σε άλλο όνομα παρά μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις και να μην μπορεί να εισάγει περισσότερα από 2 αυτοκίνητα τον χρόνο.

θ) Να δοθεί κίνητρο μεγαλύτερο από το 4% που είναι η διαφορά του ΦΠΑ μεταξύ Γερμανίας (19%) και Ελλάδας (23%) ούτος ώστε να μην υπάρχει κανένας λόγος να πληρώνεται ο ΦΠΑ στην Γερμανία και η Ελλάδα να χάνει όλο το ΦΠΑ του 23%.

3) Τεκμήρια διαβίωσης.
Για αυτοκίνητα λιανικής τιμής έως  και 15.000 ευρώ να μην υπάρχουν τεκμήρια και από 15.000 ευρώ και πάνω, αναλογικά με βάση την αξία του αυτοκινήτου.

4) Ανασφάλιστα αυτοκίνητα και ΚΤΕΟ.
Να εξαιρεθούν οι εμπορίες αυτοκινήτων από την υποχρεωτική ασφάλιση για τα αυτοκίνητα που αποδεδειγμένα είναι εμπόρευμα, διότι οι έμποροι αυτοκινήτων εφοδιάζονται από την πολιτεία με πινακίδες Δ.Ο.Κ, για τις οποίες πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας και ασφάλεια και έχουν την δυνατότητα να μετακινούν οποιοδήποτε αυτοκίνητο και για οποιοδήποτε επαγγελματικό λόγο, στην Ελληνική Επικράτεια.

5) Τέλη κυκλοφορίας.
Προτείνουμε να υπάρχει ένα μικρό τέλος στα καύσιμα ούτως ώστε όσο περισσότερο κυκλοφορείς τόσο περισσότερο να πληρώνεις. Έτσι εκτός όλων των άλλων δίνεις κίνητρο αυτομάτως στους ιδιοκτήτες που έχουν κάνει φορολογική ακινησία στα αυτοκίνητα τους να κάνουν άρση της φορολογικής ακινησίας και να εισπράξει η πολιτεία όλα τα οφέλη που θα προκύψουν απ’ αυτό το αποτέλεσμα.

6) Φόρος πολυτελείας και φόρος πολυτελούς διαβίωσης.
Ο φόρος πολυτελείας κατά την εισαγωγή προτείνουμε να επιβάλλεται και για τα καινούργια και για τα μεταχειρισμένα εισαγόμενα, σε αυτοκίνητα τιμολογιακής αξίας πάνω από 25.000 ευρώ και η επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης επίσης από 25.000 ευρώ λιανικής τιμής του καινούργιου αυτοκινήτου. Η απομείωση της αξίας του αυτοκινήτου του 1ου, 2ου,3ου,4ου κ.ο.κ  χρόνου να υπολογίζεται με βάση τα ποσοστά απομείωσης που ισχύουν για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. (Βλέπε πίνακα)

7) Απόσυρση.
Όποτε θεσπίζεται το μέτρο της απόσυρσης για τα καινούργια αυτοκίνητα το ίδιο μέτρο να ισχύει και για τα εγχώρια και για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ρύπων. Το μέτρο έχει εφαρμοσθεί στο παρελθόν και έχει πετύχει και στην Ελλάδα και σε χώρες της Ε.Ε.
 
 
Συνημμένα:
Α) Πίνακα με ποσοστά απομοιώσεων.
Β) Συνθήκη Λειτουργίας της Ε.Ε. (ΣΛΕΕ) άρθρο 110  &  Αποφάσεις ΔΕΚ.
Γ) Παραδείγματα με το σημερινό καθεστώς εκτελωνισμού, που δείχνουν την άνιση μεταχείριση εις βάρος του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

 
Με εκτίμηση 
Εκ μέρους του Δ.Σ
                   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                               Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
         ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΕΤΙΜΕΖΑΣ                                                                                        ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΥΡΑΤΣΟΣ
 
Δείτε το υπόμνημα σε μορφή  pdf.