Υπόμνημα προς τον κο Ι. Στουρνάρα, Υπουργό Οικονομικών



                                                                                                                                 Καλλιθέα, 18/ 02 /2013
                                                                                                                                  Αρ. πρωτ:2101


        Προς  κον  Iωάννη Στουρνάρα
        Υπουργό Οικονομικών
        Υπουργείο Οικονομικών
 

Κύριε Υπουργέ,

Η φοροεπιδρομή που έχει δεχτεί το «αυτοκίνητο» τα τελευταία χρόνια, είχε ασήμαντο όφελος για τα δημόσια ταμεία, ωστόσο αποτέλεσε τη βασική αιτία ύφεσης και διάλυσης του κλάδου που ήταν από τους ισχυρότερους συντελεστές της ανάπτυξης τις τελευταίες δεκαετίες.

Η υπερφορολόγηση του αυτοκινήτου και του εισοδήματος, σε συνδυασμό με τους έκτακτούς φόρους και η ισοπέδωση προς τα κάτω του βιοτικού επιπέδου δημιούργησαν την τρομερή ύφεση που βιώνει ο κλάδος μας, χωρίς να συμβάλει στην αύξηση των δημοσίων εσόδων.

Αντίθετα, είναι από τις βασικότερες αιτίες που μείωσής τους και κύρια αιτία που χιλιάδες καταστήματα οδηγήθηκαν σε κλείσιμο και στην απόλυση δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι.

Πέραν όλων των άλλων όμως, με το τελευταίο φορολογικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε πρόσφατα, αλλά και την πρόθεση επιβολής προστίμων στους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων αυτοκινήτων δημιουργούνται επιπλέον προβλήματα για τους εμπόρους αυτοκινήτων.

Ο προσδιορισμός του τεκμηρίου διαβίωσης και ο προσδιορισμός του φόρου πολυτελούς διαβίωσης δεν είναι αξιόπιστο σύστημα φορολόγησής του αυτοκινήτου.

Η επιβολή προστίμου στα ανασφάλιστα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα ως μέτρο είναι σωστό, αλλά δεν μπορεί να αφορά εμπορεύματα.
Για του πιο πάνω λόγους σας ζητούμε :

Ο προσδιορισμός τόσο του τεκμηρίου διαβίωσης, όσο και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, να υπολογίζεται με την πραγματική ηλικία του αυτοκινήτου και όχι από την ημερομηνία που αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας ως ημερομηνία 1ης ταξινόμησης στην Ελλάδα. Εξ’ άλλου και ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης κατά την εισαγωγή, γίνεται βάση της ημερομηνίας 1ης ταξινόμησης από την χώρα προέλευσης. 

Η επιβολή αυτών των φόρων με τον τρόπο που γίνεται, στην πλειοψηφία τους αφορά αυτοκίνητα που έχουν ιδιαίτερα χαμηλή αξία, των οποίων οι κάτοχοι όχι μόνο δεν μπορούν να τα συντηρήσουν, αλλά δεν μπορούν και να τα πουλήσουν.

Αναφορικά με την επιβολή προστίμου στα ανασφάλιστα αυτοκίνητα, πρέπει να απαλλαγούν από την υποχρέωση ασφάλισης, όσα αποδεδειγμένα αποτελούν εμπόρευμα της επιχείρησης (...με παραστατικά όπως, τιμολόγιο αγοράς, δελτίο αποστολής, απόδειξη ποσοτικής παραλαβής).         


Σε περίπτωση που χρειαστεί να μετακινηθεί, καλύπτεται ασφαλιστικά από τις Δοκιμαστικές Πινακίδες (ΔΟΚ) οι οποίες είναι ασφαλισμένες.

Εμπορικές Πινακίδες. Με την ευκαιρία σας ζητούμε την αντικατάσταση, των Πινακίδων Δοκιμαστικής Κυκλοφορίας με Εμπορικές Πινακίδες. Τα δεδομένα της αγοράς έχουν αλλάξει από τότε που το Υπουργείο Εμπορίου είχε θεσπίσει τις ΔΟΚ. Σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ισχύει η Εμπορική Πινακίδα, διευκολύνοντας την λειτουργία των επιχειρήσεων εμπορίας αυτοκινήτων, για την μετακίνηση των εμπορευμάτων τους.

 
 
Mε εκτίμηση
για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΕΑΕ
 
Ο Πρόεδρος                                                                                Ο Γεν. Γραμματέας                 
                                
Απόστολος Πετιμεζάς                                                                    Κων/νος Κεράτσας
 
Κοινοποίηση: 
κον Χρήστο Σταϊκούρα
      Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
κον Γιώργο Μαυραγάνη
      Υφυπουργό Οικονομικών
 
 
Για να δείτε το πρωτότυπο έγγραφο, παρακαλώ πατήστε εδώ.